April 2021

Selamat Menyambut (5)

KITA ADALAH “PILOT” DALAM KEHIDUPAN KITA

Dahulu apabila ada impian kita diam-diam sahaja. Kita ikut sahaja arus nak bawa kita kemana. Tapi sekarang, apabila kita ada sebab yang kuat, untuk dapatkan impian tu kita bukan sekadar mengikut arus, bahkan, kita kena mendayung untuk capai matlamat yang dituju. Lagi bergerak pantas lagi cepat capai destinasinya. Kita adalah “Pilot” dalam kehidupan kita. #NotaPoketEmas […]

Continue Reading
TIPS (10)

TIPS&TRICKS : 10 GRAM UNTUK APA-APA SAJA

Dulu, saya nak mulakan pun takut. Ye la. Walaupun boleh mula serendah Rm 100 sahaja tetapi rakyat marhaen seperti saya 100 amat berharga.Kalau ditipu 100 tu memang menyesal tak sudah.Tapi selepas dapat penerangan yang betul, saya faham. Beli emas mesti dapat emas. Walaupun guna Akaun GAP, ada emasnya. Akaun GAP membantu mereka yang boros, yang […]

Continue Reading
TIPS (9)

TIPS&TRICKS : JANGAN TERSALAH BELI EMAS

Ramai orang kata daripada beli goldbar dan dinar, baik beli barang kemas. Lebih senang jual dan diarrahnukan. Jawapan saya mudah. Beli apa sahaja emas, asalkan ianya tulen. Cuma. Cuma untuk mendapat lebih untung dalam simpanan emas ini kena lihat Spread. Spread lebih senang dipanggil susut nilai.Kadar susut nilai barang kemas 20-40% termasuk kos upah dan […]

Continue Reading
TIPS (8)

TIPS&TRICKS : CIPTA PEKERJAAN “WANG”KITA

1. Kita bekerja untuk dapatkan wang sebanyak mungkin untuk teruskan kehidupan 2. Kemudian, melalui wang tersebut kita cipta simpanan untuk digunakan pada masa tertentu dengan tujuan tertentu 3. Apabila simpanan dah mencukupi (tanda cukup apabila anda dapat tidur lena walaupun diberhentikan kerja hari ini), anda buat perlindungan pendapatan anda tersebut 4. Selepas itu, anda mencipta […]

Continue Reading
TIPS (7)

TIPS&TRICKS: PENCURI SENYAP, RAMAI YANG BUAT TAK TAHU.

Geram tak apabila ada orang mencuri? Bertambah geram apabila orang tersebut mencuri dalam keadaan senyap. Kita tak tahu. Sedar-sedar dah berkurang.Haa.Itulah inflasi. Pencuri senyap kekayaan kita. Kredit gambar : Mawardi Yunus Kita simpan 10,000 dalam akaun bank hari ini, 10 tahun akan datang nilainya semakin berkurang. Walaupun nombor di kertas wang adalah sama, tapi 10,000 […]

Continue Reading
TIPS (6)

TIPS&TRICKS : AKU, KORANG DAN KITA SEMUA BELUM KAYA JIKA..

Kita baca buku orang-orang kaya, memang rasa macam nak jadi kaya. Tapi, apabila cek semula belum cukup syarat nak jadi kaya ni. Hahah. Korang macamana? Cukup syarat tak? Cer komen. S M Salim Bin Sharif Berusia 34 tahun. Sudah berkecimpung dalam bidang emas ini sejak 2017. Merupakan Double Star Master Dealer. Sudah membimbing lebih 1000 […]

Continue Reading